Salam Semua…

Disini diri ingin mengambil kesempatan dari kemajuan teknologi terkini untuk berinteraksi dng sekalian hamba2 Allah yang ingin mencari jalan tentang erti kehidupan yang kami sedang lalui…

Harapan diri adalah supaya kita sama2 dapat memenuhi kehendak yang Maha Kuasa dengan tidak pulang dengan penyesalan apabila diri kembali kepada Nye selama2nye nanti

Allah telah memberi kita sesempatan berinteraksi dng seluroh hamba2Nye melalui jalan internet..satu jalan perhubungan langsung yg tak pernah didapati oleh hamba2Nye yang terdahulu kala.. termasuk hamba2 yang termasyhur seperti ulamak2, guru2 tasauuf, sufi-sufi makrifat dll.

Bagi yang mempunyai ilmu, sila hadirkan pandangan yang membolehkan kita sama2 menfaatkan kehidupan seperti yang terjali. Kita sebagai hamba telah lama meninggalkan hak kita kepada Tuan yang empunya hak. Kita telah hilang segala erti kehidupan yang sebenar. Dari itu kita saling benci-membenci, bermusuhan dan membuat segala perilaku yang kita memadai akan menguntungkan diri kita. Kita tersilap yang Maha Agung sedang memerhati segala2nya!

Jadi sebelum ajal mengundang, baik lah dari sekarang kita cari jalan yang lurus yang dalam setiap sembahyang kita munajat and memohon agar kita di beri hidayah dari yang Maha Agung.

Islam memerlukan kita untuk berjuang seperti mana dulu pada zaman kegemilangannye dan bukan seperti sekarang yang ianye tidak lagi dapat dibanggakan walaupun dari orang Islam sendiri! Apakah kita tidak lagi prihatin kepada diri sendiri yang Islam sekarang adalah agama yang banyak membuat kacau? Di mata orang2 kafir, kita sudah tak layak menganuti agama yang selalunye dalam pertikaian. Baik sesama sendiri, seperti di Timur Tengah mahu pun di seluruh pelusuk dunia ini sekarang.

Apa yang menjadi kita lupa asal pengakuan kita bilamana kita menyebut diri sebagai orang Islam. Tanda2 yang kita pertonjolkan lebih pada yang merosakan dari memperbaiki. Disinilag timbulnye kata2 yang kurang sedap kita sering mendengar dari orang2 yang beragama lain. Islam kita sudah tidak ade nilai yang murni seperti yang kita banggakan.

Yang mengaku Islam tidak tersentuh bila mana saudara2 Islam yang lain memerlukan bantuan. Kita tidak pelu menolong saudara Islam yang suka dengan pergaduhan seperti di Timur Tengah. Mereka bukan orang yang memerlukan bantuan. Yang memerlukan bantuan adalah orang2 yang tidak ade kemampuan diri untuk menhilangkan kelaparan, kesakitan akibat kurang makanan, minuman yang bersih, pakaian yang sesuai dengan musim di negerinye, bumbung atas kepala dan segala peralatan yang minima untuk terus hidup.Gambaran ini tidak pernah kita lihat pada saudara2 Islam kita di Timur Tengah. Yang sering kita lihat adalah gambar kematian atas pengeboman yang tidak akan terhenti sampai ke akhir zaman. Kerana apa? Masing masing mengaku yang negeri yang dia diami adalah hak mereka sahaja. Bilamana tidak ada yang mengalah selagi itu lah masaalah tidak akan selesai. Biarin aje, kalau dalam bahasa Indonesia. Kita tak perlu menolong orang2 yang mengaku Islam tapi tetap dengan pendirian yang membawa kepada kerosakan baik dari nyawa, harta benda dan segala laku yang tidak di benarkan sesama sekali oleh orang2 yang beriman. Lupakan saja mereka itu. Satu hari mereka akan tersedar yang mereka ialah orang2 yang tidak menerima kadar dan qadhak. Sekiranye mereka redho dengan kehendak Allah, mana mungkin mereka berbunuh2an? Apa mereka lupa yang mereka bunuh itu adalah hamba Allah?

Kita lupakan sajalah gelagat mereka yang tak beringat kepada Allah dan kembalilah kita pada Allah agar Dia tunjukan kita ke jalan yang benar..

Sekian,

Aaminn!

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s